Noord-Thailand en Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Eva Wttewaall - WaarBenJij.nu Noord-Thailand en Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Eva Wttewaall - WaarBenJij.nu

Noord-Thailand en Laos

Blijf op de hoogte en volg Eva

14 Oktober 2013 | Laos, Luang Prabang

Daar is dan eindelijk mijn eerste echte verslag, vanuit Laos alweer.

Donderdag 27 september vetrokken we dan eindelijk vanuit Amsterdam en kwamen we vrijdag aan in Bangkok. Gelukkig al een hotelletje geboekt (met zwembad) zodat we de eerste dagen even relax konden bijkomen van de cultuurshock en het warme weer (ongeveer 34 graden).
Bangkok is een hele drukke, chaotische en grote stad. Hier hebben we in de eerste tuktuk gezeten en veel tempels bezocht.
We zijn t/m zondag in Bangkok geweest en zijn zondagavond vetrokken naar Chiang Mai met de nacht bus. In Chaing Mai in een heel chill backpackers hostel beland. Vanuit hier hebben we een twee daagse trekking door de jungle gedaan en ben ik na deze trekking nog naar een reservaat voor Olifanten geweest. Hier worden alle zielige olifanten opgevangen. Ik vond namelijk het rijden op olifanten maar niks, dus dat heb ik niet gedaan ondanks dat dat wel een onderdeel van onze trekking was.
In het reservaat loop je letterlijk tussen de olifanten, heel vet! Het zijn echt enorme beesten, maar maken super weinig geluid en staan dan ineens achter je.
Vanuit Chiang Mai zijn we naar Pai gegaan. Hier hadden we de tip gekregen om naar Happy House te gaan, een leuk guesthouse voor backpackers. En dat was zeker een goede tip. De eigenaar van dit guesthouse is een nederlander, Frits. Hij heeft ons samen met alle andere gasten en super tijd bezorgt. Hij nam ons mee uit eten op plekken waar we anders nooit zouden komen en we hebben echt een mega mooie scooter tour gedaan. Het scooteren is echt heeel vet en ondanks dat het de eerste keer voor mij was, ging het super goed.
We hebben de hele dag door de bergen gereden en op mooie punten stopten we even om foto's te maken. Wij zijn door dorpjes gereden en langs hot springs, plekken waar ineens kokend water de grond uit komt spuiten. Hier kan je gekookte eieren kopen, gekookt in het water wat uit de grond komt.
In Pai hebben we ook nog een heerlijk relax dagje gedaan aan het zwembad met drie gasten die ook in ons guesthouse sliepen. Met hen zijn we vanuit Pai doorgereist naar Laos.
In Laos (net over de grens) hebben we de Gibbon Experience gedaan. Je gaat dan al wandelend en ziplinend de jungle door. Je voelt je echt net een aapje. Echt heel gaaf is dit, je hangt aan een kabel en zoeft van de ene berg naar de andere berg, de jungle over. We sliepen twee nachten in de meest gave boomhut EVER!!!! De boomhut bestond uit drie verdiepingen met een prachtig uitzicht. We hebben ons hier prima vermaakt met wat kaart spelletjes en alle gekke geluiden uit de jungle kwamen ( EN echt de meest ENORME spinnen die ik ooit heb gezien).
's Ochtends werden we wakker van de Gibbons die ergens verweg hele mooie zingende geluiden aan het maken waren. Weer de hele dag wandelend en ziplinend door de jungle en 's avonds lekker spelletjes spelen. De volgende ochtend werden we om 7 uur wakker gemaakt door de Gibbons die echt vlak naast onze hut aan het spelen waren. We schoten met zn allen meteen uit ons bed om te kijken. Het was echt heel bijzonder om te zien, de kans dat je namelijk Gibbons ziet is echt heel klein. De gidsen van ons (die ergens anders sliepen) waren zwaar onder de indruk van onze foto's en filmpjes.
Na de Gibbon Experience hebben we de slowboat gepakt richting Luang Prabang, daar doe je twee dagen. Vanmiddag zijn we hier aangekomen. Hier gaan we denk ik een beetje rondfietsen en watervallen bekijken.

(Foto's uploaden gaat een beetje lastig, dus dat komt wel weer als ik in NL ben.)

• 14 Oktober 2013 - 17:20

Simone:

Hai Eef! Wat leuk om wat van je te horen! Het klinkt alsof jullie heerlijk aan het genieten zijn:) Waarom noemen ze het trouwens een gibbon experience als de kans klein is dat je er een ziet?!? Klinkt niet heel logisch..;) heel veel plezier in Laos! Ik kijk uit naar je volgende update!Xx

• 15 Oktober 2013 - 08:24

Lizette:

Wat klinkt dat fantastisch!!! Ben blij voor je dat je het zo naar je zin hebt.Je snapt dat ik reuze benieuwd ben naar die prachtige foto's! Ga nu even googlen wat Gibbons zijn, XX

• 15 Oktober 2013 - 10:16

Lajla:

Zo leuk dat je ook geweest bent naar het reservaat! Ik heb ook zo vaak gehad dat ze je ineens beslopen van achter en je ineens een slurf in je nek voelt:P haha.. zulke mooie lieve dieren zijn het:) Misschien moet ik komend jaar toch nog maar een keer even langs thailand:) het klinkt allemaal weer te leuk:)! Ben heel benieuwd naar de foto's! kus!

• 16 Oktober 2013 - 13:54

Marieke Van Riel:

Hoi Eva!
    Klinkt super! Geniet ervan! X

• 18 Oktober 2013 - 13:32

Eva Wttewaall:

Simoon het heet de Gibbon Experience omdat je als een aap door de jungle gaat (voornamelijk dat ziplinen).. ;)

• 18 Oktober 2013 - 16:08

Carla: